Vi har flyttat till

Vi har flyttat till

söndag 18 mars 2012

Glad

Det är två saker som jag varit extra glad för denna helg.

Först och främst mina härliga träningskompisar. Vi hade en superbra sökträning i går. Alla hundar var på topp och hade inte glömt något under vintern.  Så roligt att komma igång igen. Ensam är nog inte stark, i all fall inte när det gäller hundträning.

När vi hade tränat färdigt och fikat gjorde jag några enkla jaktövningar med Levis som jag tyckte att han fixade mycket bra. Vi gjorde ett långt linjetag, ha ha nu har jag börjat att svänga mig med jakttermer också. Jag tror det var det vi gjorde i alla fall. 
Hans avlämningar var mycket bra och det känns great.


Sen min hunddusch som får betyg stora A. Oj oj efter dagens promenad behövdes det verklen en liten upp-putsning. Levis simmade i kolsvart dyvatten, så lycklig som bara en galen flat kan vara.

Tjingeling!!!

1 kommentar:

Karin & Joker sa...

Vilken fin dusch!!:-). Kul att du är så nöjd med svartnos, visst är dom härliga? Vill du ha jaktträningshjälp och sällskap så finns ju SSRKs öppna träningar på torsdagarna. Jag funderar absolut på att ta upp jaktträningen igen (har haft den på is ett tag) så jag kommer nog att vara där emellanåt - är också nybörjare och behöver hjälp. Men jag måste bli av med kryckorna först..., benbrott:-(. Men framåt maj kanske om jag har tur!
//Karin & Joker