Vi har flyttat till

Vi har flyttat till

lördag 20 augusti 2011

Oj vad tiden går fort

Tänk det känns som evigheter sen jag hämtade den lilla svarta. 
Det har faktiskt varit en rätt tuff tid. 
Hade en föreställning om att flattar dom är enkla dom. 
Hmmm men ack vad man kan bedra sig. 
Jag har kämpat rätt hårt med denna lilla kille och håller fortfarande på att få honom på rätt köl. 
Han är otroligt envis, har en vilja av stål, inte lätt att övertala, självständig med en tro på sig själv och innehar ett ENORMT ägande. 
Men han har något visst, som inte går att beskriva. 
Jag tycker att han är den finaste och tror också att han kommer att bli den bästa flatten som funnits på länge, ha ha, någon som känner igen dom tankarna om sina egna?!

Jag tror att det är svårt att byta ras, man liksom lär sig hur rasen fungerar, även om alla är olika individer. Men väldigt roligt att prova på något helt nytt! 
Livet är en utmaning!!!


Till dagens tävling.
Göran och Chivas blev uppflyttade med en strålande uppvisning på lydnadsplanen och i skogen med för den delen. Grattis!

Sen glömde jag bort att gratta Kristina och Temper, Lions bror till ett första pris i lydnadsklass ett. Jättebra!!!!

Här är dom bröderna bus. Det var ett tag sen.......


Temper och Lion, 9 veckor.


*


Sen klämmer vi i med ett stort grattis till Levis mamma som blev 5:a i ÖKL på flatmästerskapen i Umeå 14 augusti. 
Toppen!!!!!


Har säkert glömt någon fler som jag borde gratta!!!!

Inga kommentarer: