Vi har flyttat till

Vi har flyttat till

måndag 27 juni 2011

MH'et

avklarat med Lion. Det gick ungefär som jag förväntat mig.

Kontakt 4, 4, 3. 

Lek. Leker ej, han har aldrig lekt med någon annan än mig, så det var inte så konstigt, han tyckte trasan var spunkig, då jag lyckade slå till honom i baken med den. Men han hade nog inte lekt ändå.

Förföljande. På första stod han kvar, visade intresse, men startad inte utan tillåtelse, rätt! På andra stod han på höger sida och jag tog ett steg framåt, han sprang iväg och grep den.

Aktivitet. Trea, satt mest och kollade på mig, då han inte fångade insekter, som det fanns gott om.

Avs lek. Inget intresse alls, inte heller konstigt, han får inte springa fram till någon hur som helst och vi har aldrig tränat sök.

Överraskning. Flyr mer än fem meter, men kommer tillbaka till mig direkt och gick fram när jag tog ett steg framåt, lätt att avreagera.

Ljudkänslig. Stannar kort stopp och sen gick han fram själv.

Spökerna. Inget särskilt intresse, skällde till när dom kommit ända fram, gick fram när jag gick fram

Leken. Lekte inte, samma äckliga trasa.

Skott. Hade egen leksak som han lekte med, som bara tusan, släppte vid första skottet och jag bröt. Skytten fortsatte att skjuta, ingen fara skedd, han stod vid mig och var helt klart berörd. Men det visste jag ju.

Så nu är det bara att hoppas att vi kommer med på appellen, vi är första reserv just nu.


PS: Till Helena, jag har försökt att maila dig och har letat efter din blogg men ej lyckas........min sista semesterdag är den 24/7, tyvärr!!! :Ds

Inga kommentarer: