Vi har flyttat till

Vi har flyttat till

söndag 12 juni 2011

En sammanfattning

Oj oj, det har hänt massor. Vi har bl a varit på träningsläger med våra bästa träningskompisar. Jättebra träning, god mat och massor av babbel.


Om jag ligger på min allra bästa leksak när jag ska sova så kan ingen ta den.......

*

Idag startade vi i alla fall i högre sök jag och Lycka, som har varit sjukskriven i 6 veckor och vi har inte tränat nått.
 Men jag tänkte det går alltid att prova. 
Dagens rutan var den svåraste ruta jag tävlat i någon gång. 
Starten var mycket utslagsgivande då den började med en sandbank och åt andra hållet en helt plan yta utan träd.
Lycka gick relativt fin där, men missade en fig som låg bakom banken. 
Resten av rutan var otroligt kuperat 
och riktigt svårt att få en överblick över vart hunden varit och inte.

Hon gjorde ett bra sök i hettan, men grundade något på ena sidan och gjorde någon egen sväng efter den plana ytan, jag tror att skogen drog. 
Ingen hund hittade alla figuranter och när dagens sök var över så var det bara jag och Lycka i högre och Kristina med Aldo i elit som var kvar alla andra bröt, det var väldigt många hundar som inte ville gå ut.......



Uppletandet gick som en dans för oss båda, 9 -  9,5. 
Lydnaden gick relativt bra och vi hade många flera poäng än vad som krävdes för att bli uppflyttade. 
Men, tyvärr även om det var en rätt lyckad tävling så tror jag att det var vår sista. 
Lycka blir osäker på lydnaden, vet inte riktigt vad det beror på. 
Hon låser sig och det känns inte bra.

 Fritt följ och inkallning 9,5, 
sen framåtsändande, fint ut, fin tempoväxling, spik rakt, sen när jag kallat in henne fick hon en låsning och blev stående under transporten, 
sen gick hon lika fint åt andra hållet, nästa låsning när jag kallade in henne, stannade hon och blev stående igen, betyg 6. 
Krypet var en märklig historia, hon kröp enorm fint, betyg 10 av den ena 0 av den andra som påstod att hon var hög. Domarna diskuterade det en lång stund, ja ja det är domaren som dömer, men jag håller inte med och dom var inte överens. 
Sen kom nästa låsning när hon skulle gå in och sätta sig vid skallet, hon kunde inte röra sig, satt som fastlåst, jag fick ställa mig vid henne. 
Hon skällde fint, men gav ifrån sig något skall efter tystkommandot, betyg 6. Tung apport 8, hon har fullt sjå att bära in den. Hoppet 10. Platsliggning 10.

Som det känns nu så är det ingen mening att pressa henne på lydnadsplanen, momenten kan hon relativt bra, men något stör henne. Det är svårt att begripa och förklara.
Jag vet att många skulle tycka att dom betygen var helt ok, men det är inte betygen som är fel utan känslan..........



Kristina och Aldo godkända i elit! 
Grattis!!!

Inga kommentarer: