Vi har flyttat till

Vi har flyttat till

lördag 7 januari 2012

Träning

Igår blev det lite jaktträning med Levis. Åkte till Åsa och Simon och tränade lite.
 Åsa gjorde lite övningar först med Simon som är så duktig, med tanke på att han bara är drygt ett och ett halvt år.
 Roligt att se en hund på väg mot högre höjder, dom jag sett tidigare har varit äldre och mera färdiga.

Sen blev det Levis tur, vi gjorde några enklare övningar och någon lite svårare och det fungerade rätt bra.
 Levis har blivit mycket, mycket bättre på alla sätt och vis, skam den som ger sig. 
Även om jag tycker att hans avlämningar kunde vara något bättre.
Fast som vanligt hänger det ju på mig om dom är bra eller dåliga!

Vi tog en promenad med vovvarna innan jag åkte hem. Grämde mig över att jag inte hade med mig kameran. Mycket brottning blev det och en hel del pussar med för den delen.

Skönt med ett avbrott för oss latmaskar och roligt att få  lite träningsidéer.
 Dessutom bor dom ju bara ett stenkast bort, så vi kan säkert träna någon fler gång.


Finaste långnäsan!

Nu får vi se om vi kan sparka igång lite träning med dom prickiga också, nu när alla helger 
är över och vi fått vår välbehövliga vila.

1 kommentar:

Åsa och Simon sa...

Så trevligt med träningssällskap och bus tycker både matte och Simon. Levis är inte bara lite duktig utan riktigt duktig.Jag fick lite tips på hur träna in framförgåendet. Har testat idag igen funkade fint!