Vi har flyttat till

Vi har flyttat till

fredag 6 juli 2012

Vi har tävlat färdigt

Här är mina senaste tankar om Lycka när det gäller vår träning inför start i elitsök.

Lycka är positiv.
 I söket går hon som en raket, kanske lite för fort.
 Superfina markeringar. 
Hon är så positiv på lydnaden och kan alla elitbruksmoment klockrent.
 Inga problem!!
Uppletande, oftast ett skick per föremål, inget tugg och lämnar fint.

Men när vi kommer till tävling så funkar det inte alls. Hon blir låg och osäker. Jag är inte alls nervös, inte vad jag känner av i alla fall. kanske inte precis som på träning men jag känner mig lugn och avslappnad så min sinnesstämning borde inte påverka henne. 

Det känns tråkigt att lägga allt på hyllan 
men jag inser att vi tar oss inte igenom en elittävling. 
TYVÄRR!!!

Jag skulle kunna utlysa en stor belöning till den som kan knäcka gåtan Lycka....:)


Jag har haft dom här problemen med Lycka egentligen hela tiden vi tävlat. Men ändå lyckats uppnå bra resultat. Men nu har det tagit stopp. 
Vi får se vad vi hittar på. Något borde vi kunna presterar i alla fall.
Hoppas ni har det fint i sommarvärmen.
 Här njuter vi av härliga semesterdagar.

Inga kommentarer: