Vi har flyttat till

Vi har flyttat till

måndag 30 juli 2012

Årets varmaste dag

Då slog vi till och hade träningsdag hemma hos mig. Hela träningsgänget utom Kristina som var i Gbg var här.
På förmiddagen blev det systemträning, markeringar och lite spår. Slagsmål med bromsen blev det också, värst var det för Yvonnarna som dom verkade tycka om hur mycket som helst.


Efter intagen lunch och med dryga 28 grader tog vi oss ann helvetesrutan ovanför vårt hus. Brant, snårigt och en dold lega som verkligen var dold. Det visade sig att terrängen var inte lätt för hundarna och sen gjorde väl värmen sitt till och dom fick slita rätt hårt. Den dolda var svår och det kändes bra, det var det som var syftet.


Avslutade med kaffe, jordgubbar och glass i skuggan och en resumé av dagens övningar. Jag tror att alla var nöjda även om det hade kunnat vara lite svalare.

Tyvärr inga kort från dagen då min kamera har åkt på semester. 
Så det får bli ett kort på Tindra och vovvarna. 
Hon har varit här i två veckor och kört flera pass agility om dagen med dom. 
Så dom har varit riktigt nöjda.


Levis har återgått till det normala.
 Äntligen!!!
 Nu får det vara nog med tratt för hans del.
 Vi har tappat en hel del träning, men får väl försöka ta igen det. 
Tränade lite med honom igår, efter modellen "klockan" han gick inte rakt på ett skick då blåste jag stopp och dirigerade honom,
 jaa det kunde han, fast vi knappt har tränat det alls. 
Kanske var en lyckträff får väl prova igen innan jag ropar hej!!!


Bandaget är borta, hej hopp i galopp!!!

Inga kommentarer: