Vi har flyttat till

Vi har flyttat till

söndag 6 november 2011

Attis minne, första pris och vinst

Ja, idag var det dax att åka till Njurunda Bk med bucklan vi vann förra året jag och Lion. Attis minne är en tävling som har pågått i många många år, ett vandringspris till dagens bästa ekipage alla klasser. Det är många som vill vara med och slåss om priset.
Jag var med 2008 med Lycka och vann det, förra året vann jag det med Lion. 
Å, tänk att redan 1999 var min dotter med och vann det med sin kelpie Nike. Så tre gånger har vi haft det i familjen.

Till dagens tävling. Jag hade anmält mest på skoj, fast jag tänkte att kanske vi kunde bättre på våra poäng från vår förra lydnadstrean, på dom moment som vi inte hade så bra på då.

Lion kändes för en gångs skull ofokuserad, luktade och var allmänt orolig när vi gick in för att göra platsmomenten. Fast vid sittande och vid platsliggningen hade han fullt fokus och var koncentrerad. Två hundar klev upp på platsliggningen, men dom bara gick till sin matte så det var inget problem med det. Vi hade startnummer fyra och jag värmde upp lite innan vi skulle in, brukar inte göra det, men Lion kändes otroligt yr och ofokuserad. Han gjorde det mesta fel vid uppvärmningen.



MEN, när vi körde igång så gick det riktigt bra och han hade rätt bra fokus. Vi bättrade på våra poäng från förra trean, inte på metallen, den tappade han och tog upp den igen, en femma blev det, hmmm inte bra.


När jag var klar, sa en klubbkompis. du borde filma när du tävlar.
 OPS. vad gör jag för fel sa jag, trodde direkt att något var fel. Hon sa, du borde få se hur fint det ser ut. Snällt mycket snällt, för det känns inte alls så bra. Lite skryt blev det, men beröm är alltid roligt även om jag har svårt att ta det. 



Vi vann inte vandringspriset i år utan det gick till superduktiga Ann och Sassa. GRATTIS!!!

Här kommer poängen för dagen.

Sittande i grupp 10

Platsliggning 10

Fritt följ 9,5

Sättande u gång 10

Inkallning med stå och ligg 9,5

Rutan 10

Hopp apport 9, kastade apporten 17 m åt höger och han hoppade över hindret ändå!!!!

Metallapportering

Vittring 8,5



Fjärr 8

Nu känns det lite bättre inför träning till eliten.


8 kommentarer:

Åsa Nordgren sa...

Tycker ni är såå duktiga. Vilken säsong du haft med dina vovvar. blir nog bra även med den svarta tror jag!

Elaine sa...

Det såg otroligt fint ut ska du veta. Ofta när man ser dig med dina hundar, så är dom som att titta på "facit". :)

Lion idag var en fröjd att se. Krut och attityd, men snyggt kontrollerat. Rutskicket gav mig gåshud, och jag tror jag talar för fler... :)

Grattis igen!

Annika m co sa...

Grattiskramar från stolta mig!! Måste varit en fröjd att se!

Anonym sa...

GRATTISKRAMAR till bästaste, bästaste ni!!

Benny & Mizty sa...

Grattis till toppenpoäng - igen. Nästa år blir ni grymma.

Liz & Zanto sa...

GRATTIS!!! Ni är super!! KRAMAR

Lotta Eriksson sa...

Såg er på Njurunda BK:s sida, så jag måste kika in och säga GRATTIS!
Lotta & Cottar

Cissi och gulingarna sa...

Grattis lite i efterskott! Såg verkligen bra ut den tävlingen, och poängen var fin fina.