Vi har flyttat till

Vi har flyttat till

söndag 11 september 2011

Valpträff och lagtävling

I helgen har jag och Levis varit på valpträff. 
Lördagen började med en lagtävling, 10 superduktiga hundar i två lag. 
Väldigt roligt att med spänning följa taktik, upplägg och planering. 
Dom kämpade hela dagen och försökte att erövra så många poäng som dom bara kunde. Levis och jag följde dom med avundsvärda blickar och tänkte att vägen är väldigt lång........

Här kommer det vinnande laget.


Kent och Milton, Ingalill och Valsa, Mona och Coxie, Lena och Tonic, och Bengt och Jäger. 

Här är Levis fina och duktiga mamma Coxie, som var med i det vinnande laget.


När tävlingen var slut gjorde vi några övningar med valparna. Levis och jag är nog dom som har tränat minst på att göra något, vi har fokuserat mest på att inget göra och det visade sig inte vara så dumt. Levis har lätt att titta på när andra jobbar och fint fokus när han ska göra något. 

En trevlig lördagskväll med en god middag och många skratt.

På söndag gjorde vi ytterligare några övningar med dom små. Överkurs för Levis tyckte jag, men han skötte sig fint och var så duktig. Dom andra var också duktiga, men vi fick med oss hemläxa allihopa till nästa träff.
Superhärlig helg, jag känner mig så inspirerad, med många goda råd i bakfickan.



Levis och jag, Tazz och Mona och Tina och Molly, sitter fint och är redo för lite arbete.

*

Tusen tack 
Mona och Micke och Agneta och Roger, 
Anton och sist och även minst, Alfred, allas vår hjälpreda och störning!!!!!!!!!!!!


Inga kommentarer: