Vi har flyttat till

Vi har flyttat till

söndag 25 september 2011

Kurs för Lillemor och Kjell Edström

Hade anmält mig till en tvådagars lydnadskurs för Lillemor och Kjell, i helgen.
Hade dessutom anmält mig till en söktävling med Lycka.
 Helgerna är alldeles för korta och för få.

Nåväl, Lion och jag gick kursen på lördag.

Många bra tips. Som tex på fria följet som dom i och för sig tyckte var bra. 
Men dom tyckte att jag gjorde det lite väl svårt för hunden med mina blixtsabba svängar och tempoväxlingar, som han i och för sig hängde med på, men ändå något att tänka på.

Sen tog jag nästan alla moment i trean och visade hur långt vi hunnit och vad jag skulle tänkta på. 
Att var betydligt lugnare i fjärren tex. Fort fort är ju min melodi. Lion är likadan så det är nog bra att tagga ner lite granna. He he......

Bestämde mig för att ge söket med Lycka en chans på söndag i stället för att gå en kursdag till. Tyckte jag hade fått så mycket med mig från lördagen.




Inga kommentarer: