Vi har flyttat till

Vi har flyttat till

lördag 24 augusti 2013

Amputation - platsproblem - vinst

Vi börjar med amputation.
 Stackars Lycka vilken sommar. 
Förra lördagen fastande hon och fick en fraktur på tån, 
leden gick av och så även klon. 
Det blev operation och nu är hon bandagerad och instoppad i en tratt igen. 
Så krångligt när tassarna blir skadade.


Lion och jag var iväg och skulle tävla elitlydnad idag. 
Vi kände oss rätt väl förberedda tyckte jag, 
men platsmomenten fungerade inte idag heller. 
När tiden nästan var ute på stittande, 
la han sig och när han låg på platsen så
 satte han sig upp och la sig igen.
 Har ingen aning om hur jag ska lösa problemet eftersom jag har backat tillbaka 
och det fungerar inte ändå. 
Ja, ja, inte mycket att göra åt det. 
Det går väl flera tåg.
Jag tror helt enkelt att han blir osäker på om han sitta eller ligga........


Levis och jag var anmälda till ettan igen. 
Vill att han ska få lite tävlingsvana eftersom han har svårt att koncentrera sig , 
när det är fullt med grejer och nya människor planen. 
Allt måste ju kollas upp. 
Men det gick riktigt bra och jag är stolt över min duktiga lakritsprins.


Platsliggning  10
Tandvisning 10
Linförighet  9
Platsläggande  9,5
Inkallning  10
Stående  9
Apportering  9
Hopp  10
Helhet  10
191 poäng och vinst.



Jaa, hundlivet är verkligen upp och ner. 
Så glad man blir när det är upp.

1 kommentar:

Lotta Eriksson sa...

Vilket otroligt resultat på din lakritskille! Supergrattis, så roligt att han är frisk igen och kan träna och tävla igen!
Hoppas Lyckas tass blir bra snart!

Lotta & Cottegänget