Vi har flyttat till

Vi har flyttat till

lördag 8 september 2012

Vårt första working test

Jaa, idag var det premiär i jaktvärlden.

KM SSRK Västernorrland.


Jag vet tyvärr inte poängen på dom olika stationerna förutom en, dom skulle lägga ut dom på hemsidan. Lite tråkigt att inte veta vad vi fick nerdrag för men jag kan tro att mycket av poängen som rök var pga mig.  Helt oerfaren i denna värld.

Levis var otroligt duktig, satt fint med bra stadga, markerade bra, hittade snabbt 
var tyst och lämnade fint.

Station ett, något dålig transport då han var superhet, på vägen in gjorde han en lov till domaren innan han kom in.

Station två, allt gick bra, det tog lite tid att hitta då vinden snurrade runt runt, många som hade svårt här.

Station tre, allt gick bra förutom en liten lov mot skytten, jag visslade och han kom direkt och lämnade fint.

Station fyra, fin transport, satt med bra stadga, grep direkt, lämnade fint. Tyvärr en nolla sa domaren??? Han gick lite tajt i transporten och mitt knä stötte emot honom, inte ok. En otroligt onödig nolla.

Station fem, markering ner mot vattnet, allt gick super förutom att han tog en lov mot  domaren.

Levis är helt orutinerad när det gäller skytt och skott och funktionärer, jag har mest tränat själv så det var inte så konstigt att han måste kolla av dom.



Jag tror att vi kom på 12:e plats av 24 det var lite struligt med poängen. Vi fick 59 p med en nolla, mycket bra debut med en superhet hund och oerfaren förare,  tycker jag.

JAG ÄR SÅ NÖJD MED MIN LAKRITSPRINS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till fina resultat!! Jag har inte vågat mig in i "jaktvärlden" ännu:) Verkar hemskt svårt.
Maria och Kipper

Lotta sa...

Härligt! Vilken kille!