Vi har flyttat till

Vi har flyttat till

söndag 10 juni 2012

Hjärnsläpp

Idag startade jag och Lycka för första gången i elitsök. 
Började jättebra och hon hittad en figurant. 
Sen hade jag huvudet under armen. 
Skickade henne på andra sidan, det gick bra, sen skickade jag henne i samma område där hon redan hittat en figurant.


Hon gick ut om något tveksam.
 Som om det inte räckte med det, jag tog ett till skick på samma ställe och hon ville inte gå ut. Då tog jag av skynket och bröt.
 Domarna tittade på varandra och sen på mig, du har inte fått någon neddrag innan hon stannade sa dom och vi hade hunnit till halva rutan.
Du kunde ha gått fram och skickat henne istället för att mata på samma ställe tyckte dom. Ja, ja jag tycker att jag brukar hålla huvudet kallt. Men idag tänkte jag inte alls.


Nåväl Kristina (som också bröt, men av en annan anledning) och jag hade en trevlig dag på Härnösands bk. 
Vi fikade och satt i publiken och tittade på det enda ekipaget som gick vidare i elit.

*
Vi,  jag och Levis var på jaktkurs den 6:e juni. 
Det gick riktigt bra och han hämtade en STOR gås till sin matte. 
Det går sakta men säkert framåt!!! Har otroligt mycket att jobba på fortfarande, men huvudsaken att det går åt rätt håll och det tror jag.


Ingenting är omöjligt en del saker tar bara lite längre tid.......
det är så sant som det är sagt det!!!

2 kommentarer:

Ingis sa...

Men snälla hjärtevän? Skärpning! :-)
Finns det nån kurs vi kan gå?
Säger hon som inte litar på hunden i spåret! ;-)

YJ sa...

Du som brukar vara stencool!! för inte var väl AC nervös, kan inte tro det/YJ